Vraag & antwoord

Home » Vraag & antwoord

Veelgestelde vragen & antwoorden

Waarom verzekeren?

Een barst in je scherm, softwareproblemen of een defecte homeknop? Je moet er niet aan denken dat je onbereikbaar bent of niet even snel kunt inloggen op Facebook of Twitter. Met Mobile4Sure ben je verzekerd tegen schade en diefstal. Wij zorgen ervoor dat je zo snel mogelijk weer mobiel bent.

Welke producten kan ik met Mobile4Sure verzekeren?

Mobiele telefoons (smartphones) en tablets.

Waarvoor ben ik precies verzekerd?

Met Mobile4Sure ben je wereldwijd verzekerd tegen:
– Val-, stoot- en waterschade
– Diefstal (aantoonbaar)
– Misbruik van je abonnement tot 2.500 Euro
– Verlenging van fabrieksgarantie

De verzekering is inclusief service ‘aan huis’. Je plant zelf waar, wanneer en hoelaat je kapotte toestel wordt opgehaald en na reparatie weer wordt teruggebracht.

Als je gekozen hebt voor een leentoestel, dan wordt deze zo snel mogelijk naar je opgestuurd.
Zorgeloos gebruik van je mobiele telefoon of tablet dus!

Wanneer is diefstal verzekerd?

Diefstal is beperkt verzekerd. Dit komt omdat er vaak misbruik is gemaakt, waardoor de voorwaarden strenger zijn geworden. Diefstal is daarom alleen verzekerd wanneer dit aantoonbaar is en er aangifte is gedaan.

Waar kan ik de voorwaarden lezen?

De voorwaarden kun je als je beschikt over Abobe teruglezen. Waren op jouw verzekering andere voorwaarden van toepassing? Vraag deze dan op via de klantenservice.

Hoe werkt de leentoestel service?

Je kunt alleen kiezen voor de leentoestel service als je je mobiele telefoon verzekerd. Voor tablets is er geen leentoestel service.

Zodra Mobile4Sure je schadeformulier volledig ingevuld heeft ontvangen, ontvang je van ons een Android toestel, iPhone of Blackerry. Afhankelijk van de voorraad, ontvang je dus een toestel met hetzelfde operating system als het toestel dat je verzekerd hebt.

Wat kost Mobile4Sure?

Bereken je premie HIER. De premie is afhankelijk van de waarde van het product dat je wilt verzekeren en als je bij mobiele telefoon kiest voor een leentoestel, dan betaal je 1,50 EUR per maand extra.

De premie wordt maandelijks via automatische incasso afgeschreven. En bij een betalingsachterstand is er geen verzekeringsdekking. Simpel. Als er sprake is van wanbetaling, werkt Young & Parker Insurance samen met incassobureaus.

Hoe kan ik een verzekering afsluiten?

Klik hier om direct een verzekering af te sluiten. Bij het aanvragen van de verzekering, kun je ook aangeven of je gebruik wilt maken van de leentoestel service.

Je ontvangt nadat je de verzekering hebt aangevraagd per e-mail een bevestiging en je bent dan direct verzekerd.

Ik heb schade, wat moet ik doen?

Zodra je tablet of telefoon schade oploopt, moet je dit melden bij Mobile4Sure. Log in op mijn gegevens en vul een online schadeformulier in. Je kunt ook telefonisch schade melden via telefoonnummer 0900-2021390. Er wordt dan een schadeformulier per post gestuurd.

Mijn toestel is gestolen, wat nu?

1. Bel naar je provider om je simkaart te laten blokkeren.
2. Vul online een schadeformulier in. Log in op ‘mijn gegevens’ en meld je schade of neem telefonisch contact op om een schadeformulier per post te ontvangen.
3. Vergeet niet om aangifte van diefstal te doen bij de politie en een kopie van het proces verbaal aan Mobile4Sure te sturen.

Hoe snel wordt een schadeclaim afgewikkeld?

Mobile4sure probeert schadeclaims die voor 14:00 uur zijn ontvangen, nog dezelfde dag te behandelen tot uiterlijk de volgende werkdag. Je ontvangt dan per e-mail of per post instructies om je toestel te laten repareren.

De reparatie zelf duurt zo’n 7 dagen, afhankelijk van de drukte bij de reparateur en de beschikbare onderdelen.

Waar wordt mijn toestel gerepareerd?

Reparatie vindt plaats bij erkende fabrieksreparateurs, zodat het recht op fabrieksgarantie niet komt te vervallen. Er wordt dan ook met originele onderdelen gewerkt.

Repareren of vervangen?

De claimdesk van Mobile4Sure besluit of een toestel in aanmerking komt voor reparatie of vervanging. Dit is afhankelijk van de staat van je toestel en reparatiekosten voor een nieuw toestel.

Als de claimdesk besluit een nieuw toestel uit te keren, dan wordt de klant hierover per post geïnformeerd.

Welk toestel krijg ik uitgekeerd als mijn toestel total loss of gestolen is?

Er wordt hetzelfde toestel uitgekeerd als wat verzekerd is, tenzij dit model niet meer leverbaar is. Dan wordt er gekeken naar het opvolgende model of naar een ander toestel met gelijkwaardige functionaliteiten.

Wil je een ander toestel? Ook dat is mogelijk, maar als het toestel duurder is dan betaal je zelf het verschil bij.

Moet ik eigen risico betalen?

Je betaalt alleen een eigen risico wanneer je toestel wordt gerepareerd of vervangen buiten de fabrieksgarantie. De hoogte van het eigen risico is 50 euro

Ik heb inmiddels een andere mobiele telefoon / tablet. Is deze nu automatisch verzekerd?

Nee. De premie is afhankelijk van het product dat je hebt verzekerd. En ook wordt er door de verzekeraar uitgekeerd op basis van de gegevens die bij ons bekend zijn.

Als je toestel is geruild door de fabrikant tijdens fabrieksgarantie, geef dit dan altijd door aan Mobile4Sure zodat het juiste serienummer bij ons bekend is.

En heb je een nieuwe telefoon of tablet gekocht? Vergeet dan niet een nieuwe verzekering af te sluiten en een opzegging te sturen voor je vorige verzekering. Vermeld in je brief ook het certificaatnummer van je nieuwe verzekering, dan wordt je oude verzekering mogelijk eerder beëindigd.

Wat is de looptijd van een contract?

Je sluit Mobile4Sure af voor één jaar, daarna wordt het contract telkens met een maand verlengd.

Hoe kan ik Mobile4Sure opzeggen?

Na een jaar kun je de verzekering elke maand opzeggen. Stuur dan even een e-mail of brief met dit , waarin je aangeeft per wanneer je de verzekering op je tablet of telefoon wilt laten beëindigen. Er is een opzegtermijn van 30 dagen. Je ontvangt altijd een bevestiging met daarin de einddatum van de verzekering.

Ik ben niet tevreden, hoe lossen we dit op?

We willen onze klanten de beste service ervaring geven en vinden het dus erg jammer als je niet tevreden bent!

Ben je niet tevreden over de afwikkeling van de schadeclaim? Stuur dan een bezwaar ter attentie van de claimafdeling, onder vermelding van het claimnummer.

Als je niet tevreden bent over een reparatie, neem dan zo snel mogelijk contact op met de klantenservice.